Saturday, January 29, 2011

ROTI BUN BERINTI

Assalamualaikum whb..bertemu kita lagi...
Hari ini dgn suasana sejuk kerana hujan dari petang semalam tidak berhenti membuatkan saya ingin membuat roti bun berinti serunding daging dan kacang merah.Saya suka utk share resepi kepada anda semua.Hasilnya nanti pasti membuatkan anda berpuashati,anak2 dan suami pasti berselera makan ketika masih panas.


Inilah hasilnya

ROTI BUN BERINTI

Bahan- bahannya:-
200 ml air
2 biji telur
4 sudu besar susu pekat manis
4 susu besar Magerine
1 camca teh Bread softener
1 camca teh Bread improver
2 sudu besar susu tepung/ kering
4 cawan tepung high protein
I paket kecil yis
Inti (Mengikut citarasa anda)

Cara- caranya:-
Masukan kesemua bahan diatas mengikut aturan ke dalam bekas pengadun. Tekan program 10. Tertera Dough. Biarkan berputar selama 30 minit. Apabila tertera 1: 30 atau 1: 00 keluarkan doh. Keluarkan doh dan masukkan inti atau anda boleh gulung dengan hotdog. Akhir sekali sapukan kuning telur.  Tunggu sehingga doh naik barulah dibakar pada suhu 180'c selama 16 minit.

*Saya menggunakan oven khas pemberian suami dari Amway yang boleh menguli dan membakar roti pada masa yang sama. Jika berminat boleh hubungi saya. Ada installment..Jika anda menggunakan oven biasa..Anda terpaksa menguli tepung secara manual. Bahan- bahan seperti di atas. Dan bakar biasa suhu 180'c selama 16 minit. SELAMAT MENCUBA!!!

1 comments:

aNz_sPaNk said...

ermMm.... sye berminat mengenai maskan puan siti.... dan kalO bOle sye ingIn menu pizza Or mknan barat...??? ^^

Post a Comment