Monday, January 24, 2011

Lawatan ke Pulau Batam.

Assalamualaikum...Bertemu lagi untuk hari ini.Saya teruja untuk bercerita tentang lawatan ke rumah sepupu saya,Dewi Koriati di Batam,baru2 ini.Kami ke sana menaiki feri dari Setulang Laut, The Zone, Johor Bharu.,memakan masa 45 minit untuk sampai di sana.Sampai di sana selepas pemeriksaan kastam kami dijemput driver sepupu kerana sepupuku ada mesyuarat di tempat kerjanya.Sepupuku adalah pengarah Taman Tema di Coastarina. Memang seronok sangat sebab makanannya yg enak2. Pemandangan yg cantik dan saya kepasar yg penuh dgn ikan yg segar2...Malah saya terjumpa siput gonggong yg menjadi mercu tanda di Batam yg banyak di pasar.

Bercerita tentang siput gonggong ia adalah sejenis siput yg banyak terdapat di kepulauan di sini.Rasanya sangat sedap apabila dicicah dgn sambal cili,best sangat2 sampai berpeluh2 bila dimakan panas2.Lagi satu ialah scalop..aduh di pasar tempat kita memang susah nak jumpa scalop ini..Rasanya kenyal dan sangat manis,malah kerangnya sangat besar..Sotong hijaunya juga besar lihat lah di foto yg saya lampirkan sekali.Suami sangat teruja sebab dia penggemar sotong...

Sepupuku membawa kami di sebuah restoran yg sangat cantik,kami semua terpesona dgn decoration malah di hiburkan dgn nyanyian secara live oleh penyanyi khas di situ.Kami di hidangkan dgn masakannya yg sangat enak termasuklah ikan Gurami goreng memang sedap sebab di goreng garing.Jika ke Batam jangan lupa singgah di restoran ini makanannya memang sedap.Kami akan ke Batam lagi sebab banyak tempat yg tidak sempat kami lawati kerana masa tidak mengizinkan.Kami ingin menghadiri majlis perkawinan anak saudara di Tanjung Pinang,Riau keesokkan harinya...Nanti saya akan menceritakan tentang lawatan saya di Tanjung Pinang pula..Stay tune...
.::..My Precious Momment..::.
Di hadapan Restoran Makanan Sunda

 Bersama sepupuku, Dewi Koriati 

 Ikan Gurami Istimewa

 Excited menatap santapan

 Coastarina Theme Park

 Scalop yg segar

 Siput Gonggong

Siput Lokan

Sotong Hijau yang Besar dan Sihat

0 comments:

Post a Comment